Hovslagaren

 
 
 
Hovis kom vid sju i kväll och skodde om Rocky,
det var välbehövligt, ändå har det bara gått i sex veckor sedan han skoddes...
Men men, sådant som måste göras oavsett hur lång tid de gått, behövs de så behövs de! :)

Han var i alla fall duktig och stod någorlunda stilla, var någon broms som råkade bita honom så han ryckte till en gång annars så stod han där han skulle! Duktig ponny skrutt <3

Blev sen ett ridpass uppe i våran paddock barbacka,
var ett tag sen som vi red barbacka eftersom jag inte haft honom "hemma" har jag inte velat/orkat. Men nu var de dags tyckte jag.. Han var lite stel i början men jobbade ändå på ganska bra och blev mycket finare efter en stunds arbete och gjorde övergångar mellan trav och halt och igång igen helt klockrent! :'D
Riktigt roligt att vi är på banan igen, hoppade en sväng igår vilket också gick ganska bra, han var lite pigg men lyssnade som aldrig förr (oftast ;)) så jag var jätte nöjd med honom igår!!

Nu taggar vi tävling lördag och söndag! :D
 
Bilder från förra tävlingen i Kumla!


 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0