En ovana du önskar att du inte hade

Oj.. jag kan komma på hundratals ovanor jag önskar att jag inte hade! Kanske kör på en lista med 3 ovanor och korta förklaringar? Enklare för både er och mig ;)
 
Har jag ett val, får jag beslutsångest.
Det är ganska jobbigt faktiskt.. Men det är ju svårt att bestämma sig för nånting när det alternativ man inte valde sen KUNDE vart bättre?! Så ibland kör jag bara på att jag blundar och pekar på nåt, eller bara tar det första som kommer upp i huvet utan att fundera (det är när jag börjar fundera och jämföra det blir svårt), men oftast låter jag bara någon annan välja. 
 

Jag måste duscha i en viss ordning
Först skölja av hela kroppen, sen mosa in schampo i håret, viktigt att först få schampo i hårfästet innan man kan schamponera resten av håret, efter det skölja ur och få i balsamet genom att borsta håret med fingrarna. Därefter duschtvål och om jag ska raka benen gör jag det, för att sen skölja av duschtvålen, balsamet sköljs ur sist. Alltså, varför tror jag att jorden går under om jag t.ex tar duschtvålen först eller bara mosar in balsamet också och inte "borstar" i det? Seriöst, who cares egentligen? Oh, i do. 
 
 

Så fort jag inte är fysiskt eller psykiskt aktiv river jag av mina naglar
Är jag upptagen med något kan jag låta bli dem, men så fort jag får tråkigt eller bara två minuter över så börjar jag pilla och riva i naglarna. Tänk er nagelbitare, fast jag river istället. Tycker synd om mina naglar, och om mig själv som aldrig kommer kunna ha självdisciplin nog att ha långa naglar!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0