Veckan...

... har ändå gått ganska snabbt och det märks tydligt att skolan har dragit igång samtidigt som det även börjar bli mörkare på kvällarna. Rocky har varit väldigt pigg hela veckan, vilket har vart skönt. Även svullnaden som han har haft till och från är nu borta helt! Vilket är super skönt.
 
I fredags var jag ute och red närmare två timmar barbacka i både skritt, trav och galopp och ibland frågarsätter jag faktiskt vad jag har för häst? Han är hur go som helst, om jag skulle hamna minsta snett och påväg av då hjälper han mig att rätta till de genom att gå däråt eller sakta ner :3 Bästa kompisen ever!! <3
Ridturen var mysig även om jag var väldigt trött efter jobb från sju till halv elva och sen skola från elva till fem. Så var han ändå underbar och gjorde precis de jag bad honom om, alla gånger utom en. Men ibland äre lite kul när han lägger in lite egen vilja men då givetvis inom rimliga gränser! ;)

Igår blev det ett pass i paddocken där T hjälpte mig. Början av passet var han super fin, i alla gångarter! sen blev han lite trött och provade då med att ta upp huvudet vilket vi fick jobba med tills han "gav sig" igen. Men allt som allt så var han jätte fin vilket var kul. T provade även att rida på slutet vilket var en rolig syn, då de inte är så många som får rida honom samt så hade hon inte ridit på ett tag heller.. Men det gick finemang! (y'

Rocky hos förr förra ägaren!  Lite skillnad eller vad tycker ni? ;)
 
Nu ska jag snart gå upp och äta något och sen blir det att ev plugga lite efter jag duschat. För att sedan träffa kompisar och sist men inte minst ta stallet :) Nu ska jagg fixa och sen äta plus duscha ha det så bra! :))

P.s. Hoppas att ni inte är allt för besvikna över dålig uppdatering. Men från min sida har det vart en tid i mitt liv som vart lite upp och ner och då inte haft varken ork eller lust att blogga, tyvärr! D.s.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0