Trött Jossan...

.. har vart sjukt trött idag eftersom jag sov jätte dåligt inatt :/

Var iaf uppe runt halv elva för att äta frukost och sen ta mig till stallet! Blev en tidigare ridtur än "vanligt" då Johanna ville rida ut, dock kände jag mig trött och ganska mör i kroppen efteråt men det är en annan sak haha xd

Vi red ut strax efter tolv, då hade vi fixat allt i stallet innan så var bara hästarna kvar att fixa när vi kom tillbaka. Vilket jag ofta gör.. fixar allt med stallet innan jag rider iväg och sen så det bara är att fixa i ordning hästen man ridit efter och sen hem eller vad man nu ska göra :)

 

Det blev i varefall en runda runt Bondsätter och Vittvång, var ute i drygt en och en halv timme! Men var så skönt, ponnysarna skötte sig fint och Rocky lyssnade jätte bra, blev att vi tävlade två mindre sträckor, på "travrakan" i vittvång, först blev det kontrollerad galopp för att sedan öka den lite å sen släppte vi de ett par meter. Det är nästan läskigt hur fort det går när dem två sätter fart ihop! Är sjukt glad att min ponny inte bockar i de lägena.. Dock bockade han lite i den ökade galoppen idag, men det var mer av glädje än något annat ;)
Sen blev det iaf lite kontrollerad galopp för att sedan vända och rida sträckan tillbaka (red dock aldrig hela rakan ner utan ungefär halva..). Där blev det från stillastående till galopp, han var så sjukt taggad! Ponny skrutt haha <3
Där blev det ungefär samma upplägg, först kontroll för att sedan öka å ta tillbaka lite, för att sen igen släppa ett par meter :)

Han är inte lite snabb.. utan även om jag litar helt på honom att han håller sig på bena med dem mer i mark än luft så går det fort där, det kan jag lova! ^^, Men som tur så är han ganska lätt att få stopp på efter! :)

Nu på em har jag ätit och sovit en kort stund! Snart dags att åka tillbaka till stallet för att lägga tillbaka alla pallar och bära in höt ;) roligt roligt xd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0