Stallet..

..blev ett par timmar i stallet i dag också!
Började med att jag gjorde iordning hö, hämtade min bok och gick ut satte mig i hagen på höt och började läsa, vilket är något som jag verkligen gillar. Att bara vara, utan att stressa! Vill man göra något så gör man de, men vill man bara sitta och iakta en stund så är det helt okej, å ingen tvingar någon att göra saker!
Satt nog där upp mot en timme trotts att det kom lite regn så satt jag kvar och lyssnade på alla fåglar, slängde blickar på hästarna och läste <3

Efter en stund läsande och iaktagelser så gick jag och mocka, borstade, myste och tränsade! Vilket gick bra. Gjorde även en film på hur jag gör när jag gör iordning Rocky innan ev ridning/promenad etc. Måste dock kolla igenom den själv lite först innan jag laddar upp den! :)

Red iaf ut en kortare sväng ut runt "skogen".. Vilket gick bra! Red barbacka för ovanlighetensskull *host* *host*, haha nej men rider ofta barbacka då jag tycker det är roligare och så kommer jag åt honom på ett annat sätt :)

Väl ute så blev det mest skritt, men även lite trav och en galopp, att galoppera barbacka där man har ett dike/gärde på varsin sida, är så skönt att veta att han inte drar utan lyssnar på om jag vill öka/minska galoppen! Han var så fin, trotts att vi inte galopperar barbacka ute speciellt ofta (pga. glädje skutten som han gärna gör.. ;)) Det är iaf en underbar känsla att bara kunna fatta galopp och ändå känna att han lyssnar trotts att det är ett gärde på ena sidan! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0