Presentation

Hej!
Jag heter Josefine, kallas Jossan. Jag och Ida gillar att blogga båda två, dock mindre kul att blogga ensam.. Därför tänkte vi göra ett försök att starta upp en blogg tillsammans!!

Jag är då en tjej på 17 år, blir 18 i Februari. Är en sprallig tjej som gillar utmaningar och äventyr. Har ofta mycket att göra och ibland lite för mycket.. Men lyckas ändå få ihop det mesta tillslut efter lite knåpande!
Har ridit och hållit på med hästar sedan jag var ungefär fyra år. Så har varit med om både det ena och det andra, ångrar dock tyvärr att jag inte har mer bilder på när jag var mindre! Men antar att det inte var lika vanligt då? Jag har iaf haft flera olika ponnysar och även hästar genom åren, allt från läromästare till problemhästar! Har även gått på ridskola om man kollar tillbaka flera år..
Men för ungefär ett och ett halvt år sedan så tog jag hem Rocky på foder, som då var 6 år och 140.0 cm i mankhöjd. Han var mycket oerfaren och speciell ponny. Var först tänkt att jag skulle utbilda och rida till för att sedan när jag blev arton lämna tillbaka honom till ägaren som då hunnit växa till sig och fått en finare ponny! Men så blev inte fallet. Utan vi startade en egen resa som började den 18/12-2010! Tänkte skriva om våran resa tillsammans i ett annat inlägg, om det är av intresse?
 
Jag och Rocky, myspaus i löshoppandet :)

Och jag då, andra hälften, är en 16-åring med full rulle i livet, har t.ex. en smockad almanacka för sommarlovet hehe. Även jag har ridit sen jag var fyra år och med x antal hästar i bagaget så sitter jag nu på ett 4-årigt New Forest-sto att utbilda och ha kul med. Har haft många olika egna ponnyer och även ett flertal foderhästar och har ridit allt från A-ponny till stor häst. Min första häst var en shetlandsponny som jag fick när jag var fem år och som jag fortfarande äger men som är utlånad till ponnyridskolan jag står uppstallad på, något han trivs jättebra med. Och till alla er som tror att jag är värsta rikemansbarnet så kan jag upplysa er om att ja, vi hade det gott ställt tills jag var 12 år, då mamma och pappa skiljde sig. Efter det har vi fått prioritera bort en hel del och klarar precis av att hålla en häst, vilket jag är jätteglad över.

Jag har även ett stort fotointresse och driver bildförsäljning från tävlingar på Equipe.com, samt har en hemsida påväg upp, men den kommer senare. Utöver det intresset så är jag en riktig bokmal på nätterna (enda gången jag har tid, haha) och är fast i fantasyböckernas värld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0