Pay and Jump 20 juni

Igår var vi iväg och hoppade en pay and jump. Dels för skojskull och dels för att se om han har förändrats något. Var iväg för ungefär ett år sen och hoppade en på samma ställe, då var han väldigt stressad på framridningen och lyssnade sådär.. Blev rädd flera gånger och slutade med att jag åkte av en gång och inte hoppade fram till andra klassen (andra klassen var då 60 cm vilket han kunde kliva över, samt så var det inte så långt efter jag hade hoppat 50 cm..). Försökte en gång men han drog typ det första han gjorde när jag kom in i ridhuset innan 60 cm, vilket gjorde att jag valde att gå ut och hoppa banan ändå!
 
Bilder från sist...   
 
Igår valde jag att hoppa en 65 cm (fanns  35,45,55,65,75,85,95,105,115 att välja mellan). Valde att hoppa 65 just för att det inte var så många som skulle hoppa det och gissade att det då skulle vara något lugnare på framridningen, som jag var lite orolig för sedan förra gången.. Hoppade även 85 cm, dels för att det var roligare att hoppa lite högre men också för att det var många som skulle starta där.
 
Framridningen till 65 cm, gjordes på dressyrbanan. För att sedan gå in i ridhuset och hoppa fram. Eftersom vi skrittade till Vittvång, vilket tog ungefär 30 min, så skrittade jag fram en stund för att sedan trava lite och galoppera något varv ute innan jag gick in i ridhuset. Det var bara ett par stycken hästar där inne vilket var super skönt! Han blev lite tittig, men fick stå och kolla lite på vad allt var och bara ta det lugnt, så var det inga problem sen! Han blev rädd typ två gånger, varav den ena gången spände/ryckte han åt sig rumpan och andra tog han några steg åt sidan. Inget mer !? Blev så glad efter det att jag var nära att rida hem, då jag hade nått mitt mål redan då! Men iaf så gick vi in på banan en stund senare och där gick det också kallas bra, kändes som om det gick lite fort men när jag sa det så tyckte mina kompisar att det inte gjorde det så.. Det var ju bra! Han var så himla duktig min prins :') <3
 
Sedan blev det en lååång väntan på över en timme innan det var dags att rida fram till nästa klass som då var 85 cm. Jag skrittade fram på en av grusvägarna, för att sedan trava lite. Gick sen till dressyrbanan där vi red fram, han kändes något trött i denna gång men ändå lite stark och pigg? Red inte fram jätte länge utan kollade mest gas och broms! Gick sen in i ridhuset, där det var 8, 9 hästar? Helt sjukt hur många det var! Iaf så gick det över mina förväntningar även denna gång! Visst han blev lite mer fundersam och jag blev lite spänd, men som förra gången så stog vi även nu och iaktog lite innan vi fortsatte rida, vilket jag tror han tyckte var skönt! Hoppade sen fram kom lite knasigt på vissa då det var flera ekipage vid hindrena men han var ändå duktig och hoppade!! Kändes bra när jag gick ut därifrån, han regerade några gånger även här då det var mycket hästar och rörelse men skötte sig ändå över mina förväntningar! :'D
Väl inne på banan så märktes det att han var lite trött, inte slö men trött så han fick korsgalopp vilket han aldrig tagit förut.. :/ Men han hoppade snällt på ändå!
Super nöjd med denna dag så nu taggar vi nästa vecka då det troligen blir ytterligare en pay and jump :D
Köpte även två rosetter, eftersom det blev två felfria runder och han var så himla duktig :')
 (dessa bilder ville inte vända sig så de får vara snea >.<)
 
Trodde han skulle vara iaf lite rosetträdd, men haha inte det minsta!
 
Blev ett långt inlägg, men hoppas ni orkar läsa :)

Foto: Emma Gladh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0