Igår!

 

Blev så himla trött efter det att jag kom hem från stallet så orkade tyvärr inte skriva varken om hur det gick med Rocky eller om våran resa.. men lovar att jag uppdaterar det inom någon timme! (y)

Gårdagen i stallet blev ganska lugn, jag var lite trött redan när jag åkte dit så orkade inte rida...Men istället för att rida så fick jag för mig att jag skulle tömköra eftersom det tyvärr var ett tag sedan sist! :/ Men iaf, blev lite rörigt i början då han blev lite fundersam, men sen skötte han sig super bra! Tömkörde först ut i skogen en sväng och gick rakt in i skogen och vet inte hur många gånger jag nästan snubblade men han brydde sig knappt, vilket i mina ögon är super! Då han har varit så himla bakrädd... Iaf så var vi där i kanske 40 minuter och gick runt utan mål, över stockar och stenar, under grenar men även över. Vilket han lyssnade bra på. Varvade även skogen med att gå ut på de bredare stigarna och travade lite där för att det inte skulle bli för enformigt eftersom skogen inte är så stor.. Men iaf när jag kände att han lyssnade bra och han hade bra framåtbjudning så valde jag att börja gå tillbaka. Hade tanken att bara gå lite i skogen för att sedan tömköra i paddocken men blev i stället en längre stund ute i skogen och kortare i paddocken, där jag travade gjorde några öppnor från marken samt tog galopp i båda varven! Han lyssnade bara bättre och bättre ju längre vi höll på! Vilket är så kul att se, det var ju ändå ett tag sen vi tömkörde och visst, han reagerade några gånger på andra saker men även enstaka på tömmen. Men överlag så var han super fin och duktig :D
Blev sen lite mys i stallet. Fodrade sen och åkte hem.. :)

Nu ska jag redigera klart filmerna och sen skriva lite mer på våran resa (har börjat men inte blivit klar..) och sen kommer det upp! :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0