Idag...

...har det inte hänt jätte mycket, men ändå mer än vanligt!! x)

Åkte först till kusinerna runt 15 för att fira min älsta kusin för att han tagit studenten! :) Sen blev det hem en kort stund innan jag och mamma åkte till stallet.. Mockade, sopade, fixade vatten och gjorde mat! Sen var det dags för stallmöte, som gick bra! Sedan blev det lite oplanerat.. att köra ut dåligt hö, vända alla pallar som vi brukar ha höt på, som vi ställde på tork tills i morgon. Då nytt hö förhoppningsvis kommer! Blir iaf att städa ännu mer i stallet imorgon! :)

Red ut sen en sväng efter det iaf, dock inte någon jätte länge men tränade mycket galopparbete och att om det är galopp så är det galopp, samt att minska och öka galoppen lite hela tiden för att få honom mer mellan hjälperna! Vilket gick sådär först, men i slutet gick det kallas! Dock vart han ganska trött och ville inte hålla den hela tiden när det blev för jobbigt.. Så fick gå på honom några gånger då men tillslut så var han fin i både form och med hjälperna :3

Har gått så mycket framåt nu bara sista månaden, vilket är så härligt att se :')
Min fina kille, har gått från att vara en "ful ankunge" till att bli en "prins" ! Min Prins!! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0