Ida Tipsar!

Jag vill bara tipsa alla er därute om en otroligt bra bokserie! Jag håller på och läser tvåan nu, Feber, och jag kan knappt slita mig från den. Serien handlar om Grace, en tonårstjej som ofta rensar tankarna på gungan bakom huset. Gungan står ganska nära skogsbrynet, och det börjar med att hon en dag ser en varg stå och stirra på henne. Hon blir överfallen av en annan varg, men blir räddad och hon känner ett starkt band till vargen som brukar stirra på henne. Det visar sig att det är en slags varulvar det handlar om, människor som blir vargar på vintern (=när det är kallt ute) och är människor när värmen kommer. Sam, som vargen/människan heter och Grace blir genast kära i varandra och gör allt för att hitta ett "botemedel", för att Sam ska få stanna i människoform för alltid. Det är en spännande historia som är skickligt skriven och om du gillar Twilight så är det här definitivt något för dig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0