I never lied, I simply didn't tell you everything.

Nu har jag precis kommit hem från stallet, red ut Cristall längs en grus-/gräsväg och cirklade även runt lite i skogen. Hon var, som alltid när jag rider ut själv, väldigt spänd och ville inte gå bort från stallet, men när man väl kommer igång och travar så är det inga problem. Första cirkulationerna i skogen var inga problem, men de sista gångerna så kastade hon sig framåt istället för att stanna upp och tänka efter när det blev en massa rötter eller blött. Något att jobba med! 
 
bild från tidigare ridpass
 
Mellan skogsrundorna så hann vi med lite trav och galopp på gräsvägen. Det är små lerpölar lite här och var på vägen som hon i skritt bara klampar rätt igenom, men när vi kom i galopp så såg hon dem som utmärkta vattengravar som måste hoppas över. Söten tyckte att det var väldigt roligt att hoppa över dem, så vi lyckades få till första bocksprånget med någon på ryggen! Det är så roligt att rida henne för jag känner mig alltid så trygg, det spelar ingen roll om hon rusar iväg en bit eller bockar eller hoppar åt sidan - jag känner alltid att jag sitter tryggt uppepå och har koll. Idag var hon också mycket piggare än i måndags, tror starkt på att det har med paddocken att göra så jag måste verkligen rida ut mer. Måste! Inga undantag, jag vill ha en positiv och framåt häst som inte tappat glöden vid 5-6 års ålder.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0