Gårdagens Pay and Jump!

Gick super, är jätte nöjd över det vi presterade inne på banan, hade dock kunnat gå bättre på framridningen, men det var lite mörkt och dåligt ljus vilket gjorde att han "missade/bedömde fel på hindrena"..  Men sen ute så gick han hur bra som helst både i 90 cm och 1 meter :'D

Första rundan var jag lite stressad, hade gått så där inne på framhoppningen och varit lite stress till vittvång från stallet. Men sen väl inne på banan tänkte jag att det fick "gå som det gick" och det gick ju bra! Kom felfritt runt en 90 cm bana och jag var/är hur nöjd som helst med det och han var verkligen super duktig och ville hoppa samtidigt som han tyckte det var kul <3

Hann skritta en stund emellan och sen var det dags att gå in på banan igen för att hoppa 1 meter. Hade inte hoppat fram till den eftersom jag nyss hoppat 90 cm.. Så tänkte att han behövde skritta emellan bara vilket var bra! Han gick även denna gång hur bra inne på banan som helst! Och gick mycket bättre över mina förväntningar!! Han kom bra på de flesta hinder, var sista hindret som jag slappnade av lite väl mycket till, då jag hade hoppat allt annat felfritt. Så fick "hjälp" att smacka och så var vi över det sista hindet felfritt också med ett lite kråkhopp ^^


Alltsom allt var vi alltså felfria både i 90 cm och i 1 meter :'D Duktig ponny <3
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad kul! Ser jättefint ut på bilderna :D

Svar: Ja det var super kul! Tack :D Funderar på att lägga upp film någon dag från de rundorna :)
ponnyutbildarna.blogg.se

2012-06-28 @ 22:11:47
URL: http://teamemelielindberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0