Dagens Ridpass!

Dagens ridpass hade jag tänkt på hur jag skulle göra.. Och eftersom han vart så stark de senaste gångerna när jag har ridit ut i galoppen, så tänkte jag att det skulle bli ett ridpass där jag koncentrerade mig på galoppen och att den skulle gå i den tackt jag bad om!
Men när jag åkte till stallet så red Johanna med bommar etc. Så blev då väldigt sugen på att hoppa och träna lite bommar själv, vilket gjorde att jag bad henne att låta de ligga :)
Åkte sen ner och fixade allt i stallet innan jag tog in Rocky. Lät honom stå i boxen för att kissa och äta lite, bar under tiden fram sadel, träns, skydd och borstar. Tog sedan ut honom, kollade igenom honom samtidigt som jag borstade. Undertiden som jag borstade så kom Johanna tillbaka. Eftersom hon skulle duscha sin ponny så bad jag henne sätta på tvättmaskinen efter! Sedan gick jag och sadlade, tränsade och sen hoppa jag upp å red iväg :)

Skrittade och travade fram ute i skogen och på grusvägar. Red sen till paddocken och gjorde lite mjukgörande övningar i traven för att sedan bygga om banan lite.. Då jag ville ha ett lågt hinder där jag kunde reglera galoppen lite till hur jag ville, var tanken! Efter jag hade galopperat fram några varv så kom jag först på bomar samt upphöjda för att sedan komma på hindret, som då lå 40-50 cm kanske? Efter ett par hopp och de så kom Johanna upp till paddocken för att mocka efter sig. Frågade då lite snällt om hon orkade filma några språng vilket hon gjorde så kommer en video i morgon, från idag :D
Om ni vill se låtsäga? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0