Tag sen...

...jag skrev här, glömde bort det helt igår. Dels då jag gick upp runt halv tio och sen för att jag åkte nästan direkt till ett stall för att hjälpa en kompis med hennes häst. Slutade med att jag hade lektion för dem och att det kommer bli flera lektioner :) Tycker ju det är kul att hjälpa andra med den kunskap som jag har, dels för att jag får mer kunskap men även för att andra (oftast) uppskattar det och blir bättre! Så båda vinner på de (y'
Iaf så gick det super! Gjorde lite övningar i paddocken några från marken och sen ett par från ryggen. Tycker det gick bra för att vara första gången vi "jobbade" ihop :) Blir troligen en sväng dit i morgon eftermiddag också!

Åkte sen till mitt stall iaf och hon följde med dit, kollade när jag red lite i paddocken barbacka. Han var super fin och mjuk i sidorna, lyssnade kalas! Dock tappade han en sko i torsdags, men eftersom jag red i paddocken och den är "mjuk" så gick han rent och bra ändå. Vilket var skönt, men idag ska han få vila och så kommer hovis i morgon eftermiddag :)

Blev sen att dra iväg med en annan kompis till marieberg, där vi åt lite lunch och pratade massor. Blev även då bestämt att vi skulle dra en sväng till Hovsta på kvällen för att träffa folk :)
Blev rätt sent dock... samt en skön kvällspromenad!! Somnade runt två? tre kanske? och sov till klockan var fem haha (inte mkt sömn denna natt!!). Blev att gå upp fem då hon skulle upp och jobba klockan sju, vilket inte var så nice men funkade. Så cyklade hem när klockan var närmare sex och gick och la mig och läste en bok! Ida har tidigare rekomenderat "Frost".
Vilket jag också gör! Har läst snart 50 sidor och jag är ingen bokmal och har ibland svårt att komma in i böcker och tycka de är bra/spännande, men denna bok är sjukt bra och är skriven på ett mycket bra sätt!! Rekomenderar er att läsa den om ni har möjlighet! När jag läst ut denna blir det att fortsätta med "Feber"..
Och hoppas att den är minst lika bra om inte bättre? ;)


Är det några böcker som ni rekomenderar? :)

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0