Seg!

Är lite sådär almänt seg efter att ha vart först på MB en kort stund mitt på dagen för att fixa en sak som visade sig inte gick då den maskinen var "trasig" x( Det roliga var att jag hade ringt dit på morgonen och då funkade den? :o

Iaf så blev det att åka hem efter de, äta och sen någon timme senare åka till stallet med en kompis! :) Johanna hämtade upp mig med moppen och så åkte vi till Rocky! Han var lite skitig i dag men inge nämnvärt. Hade dock fått ett nytt sår igen på andra rumpan denna gång.. Så nu har han två på sin vänstra och ett på sin högra sida ;( Inte bra!! Men men, inte så mycket jag kan göra åt saken tyvärr, bara att tvätta och smörja.

Min söta ponny i flugtäcke ^^
Satte på honom flugtäcke härromdagen, han blev först lite att han skämdes men tyckte sen att det var ganska skönt ^^

Blev en ridtur runt sättertorp och Johanna var snäll och gick med hela vägen :D Var kul med lite sällskap, blev en hel del trav jobb men även mycket skritt. Tog även en galopp på en väg fram och tillbaka två gånger, först högergaloppen och sen vänster. Han var finast i höger, han sökte sig super fint neråt och gick som en klocka, samlade sig jättefint och var mjuk och fin :')
Sen tog vi ju även vänstergaloppen vilket är den galopp vi haft lite problem med, dels med att få fattningarna helt rätt och även att gå lugnt och lyssna på förhållningarna. Han tycker den är lite svårare MEN idag var han jättefin där också! Vet inte vad som hände men det gick kallas att korta den och även länga den. Han var pyttellite dragig först men sen var han super fin :') Min underbara ponny gör framsteg varje dag! Bäbis!! <3<3

Nu längtar jag tills det blir träning, vilket det blir torsdag eller fredag :D Taggad tjej (y'
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0