Ridning x3

Haha, idag har det lbivit ovanligt mycket ridning men absolut inget jag har emot!! :) Började med första hästen runt 12? Gick bra, blev mest skritt och fokus på att gå där jag ville samtidigt som de var läskiga saker här och där. Åkte hem efter den en sväng och satt här vid datorn samt vilade lite, eftersom jag sov så dåligt i natt :( Sen blev det att cykla vidare till mitt stall och rida Rocky bocky <3 Tog in honom och ställde han i boxen som vanligt med öppen dörr, han är van vid de och brukar sällan gå någonstans vilket jag tycker är bra och nyttigt! Iaf så skulle jag ta in den andra medan Rocky åt sin kraft haha och när jag kom in i stallet igen stog R där jag brukar borsta och väntade helt snält och lugnt men precis som för att visa att "idag slipper du inte mig, nu vill jag också vara med!" Så himla söt <3
Så blev att jag stog och borstade, kratsade hovarna, sadlade och tränsade löst idag igen vilket inte var några problem alls. Han sköter sig hur bra som helst och går jag iväg väntar han tills jag kommer tillbaka :3 Så duktig kille! <3
använder inte martingall och inte heller förbygel vanligtvis, men skulle nu prova då jag funderar på att köpa en till hoppningen (förbygel inte martingall) Så vad tycker ni, passar han i denna typ eller inte? :)
 
 
Red ut en sväng sen och konstaterade att de slått första skörden på ett av de gärden som vi rider på med jämna mellanruml så red där tillsammans med alla balar vilket gick bra. Han var inte rädd för att gå i mellan de även fast de stog med bara någon meters mellanrum, så provade de i både skritt trav och galopp och de gick hur bra som helst :D Blev sen att skritta och trava samt en kort kort galopp runt sättertorp. Där jag sista biten även började skritta av. Han var mjuk och fin i dag, lite stretig i munnen men annars jätte fin! Märks nu att det börjar gå bättre och bättre, jag blir bara nogrannare och nogrannare samtidigt som han blir starkare och starkare och går bättre å bättre ;D
 
När allt var klart hos Rocky blev det at tåka till ett tredjestall, där jag trodde jag skulle fotografera men det blev en ridsväng även där! Och vilken underbar häst de va, lite "humör/vilja" vare allt. Men ändå super snäll? Han bockade lite och kollade lite på saker men i helhet var han jätte fin :) Fick även beröm av dem som äger han att han såg fin ut vilket alltid är kul. Så blir att åka dit ut fler gånger :D
Glömde dock ta bild på honom :( Men det får bli en annan gång :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0