Gårdagens Ridpass!

Gårdagens ridpass bestog av en längre tur till både vittvång och adolfsberg :)
Johanna kom och mötte mig vid travet, för att sedan cykla med till Vittvång var väl tanken men slutade med att vi hamnade i adolfsberg hemma hos Johanna x) Stog där i kanske en timme och pratade med både Johanna, Ylva och kaniner ^^ Sen även några fler innan jag red hemåt igen!

Bild från igår när kaninen Wille och Rocky hälsade på varandra! ;)

Rocky var extremt pigg och nästan lite busig/bråkig.. Men skötte sig hyftast iaf vilket var skönt! Dock var han lite väl dragig i galoppen och ville inte jobba riktigt men jag får skylla mig själv!! Men ska bli ändring på detta, vill ha tillbaka den fina runda galoppen igen. Där han lyssnar och inte drar iväg! :)
Jag gissade när jag stog hos J och Y att Rocky började bli kissenödig då han gick runt på slutet... Men han ville inte kissa där eftersom det var "lågt gräs". Sen blev han väldigt trippig hem och när vi nästan var hemma (såg stallet och hagarna å de) så slappnade han av lite, gick själv ut i det högre gräset och kissade samtidigt som han suckade massa xD Tyckte lite synd om honom där men men <3
Bild på min fina, på deras uppfart :)

Idag blir det att åka dit och rida ut igen på en lagom lång uteritt och försöka få fatt på den där galoppen så den inte blir så sprinig/trippig.. Men blir nog lättare idag tror jag eftersom han fick springa av sig lite igår när jag inte orkade att han trippade haha x)

Sen i morgon så blir det en låååång uteritt! Ihop med massor med hästar, å förhoppningsvis sköter han sig då, men det tror och hoppas jag :) Nej nu ska jag gå och äta något och sen kolla mail etc. för att sedan åka till stallet och mysa! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0