Yesterday!

Gick upp vid åtta för att åka med mamma till stallet. Började med att fodra hästarna och sen släppa ut alla utom Rocky. Tog sen och sopade stallgången för att sedan ta ut R. Borstade och fixade och tillslut tränsade. Hoppade sen upp och trodde han skulle vara jätte pigg vilket han inte var så det var skönt :) 

Skrittade fram ut i ca 10 min och sen gick vi till paddocken där vi jobbade mycket med övergångar mellan skritt och halt samt några få trav övergångar. Red i ungefär en timme där jag jobbade på att få honom så mjuk som möjligt och även så följsam som det gick vilket gick bättre och bättre. På slutet blev han fin! Blev nästan bara skritt hela passet förutom några få travsteg. 


Sen blev det vidare hem för att göra klart det sista innan skolan. Första dagen i skolan alltså, efter sommarlovet! Skulle ha tagit bussen upp på stan, men blev att jag och en klasskompis fick skjuts upp! (y' Gick då nästan direkt till donken och fikade med en annan klass kamrat. 
Den var relativt chill och vi gjorde inte sådär jätte mycket mer än att de förklarade de förändringar som blir denna höst gemfört med förra läsåret. Dels nya lärare, nya lokaler etc. Samt att vi inte längre äter på skolan utan på en resturang x) Ajja, men de två timmar som vi spenderade i skolan gick ganska fort ändå ! :) 

Sen blev det även att ta en fika med en kompis och prata massor <3 För att sedan ta tåget till västerås! 

Väl på tåget.... 
kände jag hur trött jag egentligen var. Höll på att somna flertalet gånger under den timme som det tog att åka till västerås xD 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0