Today!

Idag har det vart en ganska soft dag. Vaknade dock strax efter sju av att först Johanna (min syster) kom och hälsade när hon kom hem och sen en stund senare så kom även mamma ner när Jojo hade gått.. Haha så kan de gå, men skönt att båda var hemma och välbehållna! <3

Låg och vände och vred på mig i några timmar och sen gick jag upp när telefonen ringde. Väckte mamma och Jojo rrunt 11 och tyckte att de skulle gå upp och äta frukost med mig vilket de gjorde! Sen har dagen rullat på som vanligt, var en sväng till affären och handlade lite för att kunna baka bullar på eftermiddagen. Hjälpte till att göra degen för att sedan när den jäste så åkte jag till stallet och fixade allt där plus red ut i ca 1½ timme, varav det blev stillastånde ca 30/40 min då jag pratade med dels de här hemma men även en kompis på annan ställe :)
Red även en sväng på travet, dock bara skritt då jag kände att han behövde skrittas i dag och inte bli så pigg å taggad. Vilket till en början var jätte svårt tyckte Rocky, men gick bättre å bättre stundtals iaf (y'
Blir troligen ett ordenkligt pass där någon dag i veckan som kommer, så han får göra sig av med massa energi som de just nu känns som om han bara samlar på sig xD Vilket inte blir jätte kul.. Tur att han inte exploderar utan bara blir pigg, *pust*

I morgon blir det att gå upp något tidigare än i dag för att åka och hjälpa en kompis att flytta sin häst. Får se hur det går, men ska nog gå bra tror jag. Uppdaterar mer om hur det gick i morgon. Efter de blir de iaf att rida ut en sväng troligen nya + vittvång OM det är fint väder! Så han får göra av med lite energi plus komma ut ordenkligt i skog och mark :)

Nu ska jag snart stänga av och sova! See you later!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0