Nya skor

Eftersom mina gamla ridskor slitits ut efter 2 år och är allmänt sönder både inuti och utanpå, så tog jag mig friheten och bad om ett par nya. Eftersom jag älskar de jag har så blev det exakt likadana som jag haft (hur man vet att man börjar bli gammal?!). Ett par såna här ↓
Inne på affären fick jag veta en av anledningarna till att, 1 - varför lädret spruckit på mina gamla skor, och 2 - varför de töjt ut sig så bra efter mina fötter. Jag hade putsat dem med läderfett! Det skulle man tydligen INTE göra eftersom det förstörde lädrets struktur, utan man skulle använda riktiga skoprodukter. Inget mer "jag kan lika gärna putsa skorna när jag ändå putsar sadeln". Aja baja! Jag använder samma medel som mamma har på sina vandrarkängor, ett vax som lätt gnuggas in med hjälp av en strumpa eller liknande.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0