~ Dagen ~

- Den har vart lite upp och ner!
Började med sovmorgon och sen vidare till skolan, efter att jag hade ätit och gjort mig i ordning. Idag stog Svenska-Matte-Fysik på schemat. Svenskan är sällan tråkig faktiskt och matten är nog de ämne som jag har tyckt vart roligast i skolan men har tröttnat lite på då vi inte haft några super lärare! Men även om lärarna inte har vart de bästa så har jag ändå försökt att se på ämnet och gjort det jag tyckt vart roligt. Med andra ord gjort de vi ska göra men på "mitt sätt". Vilket har funkat bra! :) Sen fysiken är ett helt nytt ämne för mig då jag inte har hafft "ren" fysik tidigare men det ska nog gå bra det också, men får ge de lite extra tid nu i början så släpper det sen också förhoppningsvis (y'

Mamma plcokade upp mig utanför skolan strax efter fem. Vi hade bestämt att åka till Lager157, eftersom jag behövde och ville ha ett par nya jeans. Blev två hehe, Tack mamma :3 <3
Sen fick jag skjuts av morfar till stallet för att fixa allt till Rocky samt rida. Kände inte jätte mycket för att rida idag men kände samtidigt att det skulle vara skönt att rensa tankarna lite.... Fixade allt i stallet samtidigt som R fick stå på gången/boxen och äta lite hö. Har kommit fram till att han blir lugnare och mer sammarbetsvillig om han får äta lite innan vilket är skönt :)
Blev sen en barbacka tur! Red till en kompis och provade hennes dressyrsadel ifall R kunde ha den men den passade inte. Så stog där och pratade en stund och sen red jag hemmåt igen. Hade tänkt att bara skritta och lite lite trav men blev både trav och galopp i dag barbacka! Tog trav på grusväg, stigen och lite på asfalten då jag ville känna hur han var där i gången och han var som vanligt ;) Blev sedan även lite trav på en väligt taggad ponny skrutt på gärndet där jag även tog en galopp i varje varv vilket funkade prima (y''
Dock fick jag mig både ett och annat bocksprång, inga jätte höga men tillräckligt. Satt kvar i alla då jag var lite förberädd på att han skulle busa lite då det var ett tag sen vi galopperade barbacka och att han var pigg. Funderade även på om jag verkligen skulle galoppera där, men är sjukt glad att jag gjorde det ändå. Han var så himla FIN min bäbis <3<3

Bild i repris <3
 
I morgon bitti blir det att ta en promenad på morgonen och sen rida lektion för T. Blev ingen härromdagen tyvärr så får bli i morgon istället. Efter stallet blir det att åka till stan för att avverka några timmar i skolan och sen får vi se vad som händer! :))
neh nu måste jag sova god natt!! :)

Kommentarer
Postat av: Julia - en ponnyryttare♥

Gud så söt blogg tjejer! :-)
Sååå söt häst! :D
Skulle vart jätte skojj om ni ville fråga något http://eliteponys.blogg.se/
FRÅGESTUND!! :D ♥ <333

Svar: Tack så mycket :))
ponnyutbildarna.blogg.se

2012-09-01 @ 10:21:51
URL: http://eliteponys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0